fredag 6 april 2012

Trött och nöjd

Långfredagsträning på Liljeholmen! Det var fullt vid stängerna när jag kom vilket var bra för mig som då tvingades ägna extra lång tid till rörlighetsträning vid uppvärmningen.

A1.1 push press + 3 front squat ned i botten stanna 5sek i botten, 40kg x 3
A2.Direkt följt av 3 boxhopp 60 cm med nedkliv. 
Vila 2 min till A1.

Det här gick bra. Är till och med lite lite nöjd med mina nedtagningar...

B.Bulgarian split squat 8/8 x 3 med 10 kiloshantlar. Vila 30 s mellan varje ben.

Mycket stabilare än sist! Lyckades behålla tyngden på främre häl rakt igenom. Tappade bara balansen ett par gånger...

C. 5RFT av: 15 thrusters 20kg, 20 utfallshopp, 10 burpees utan armhävning, 40 doubleunders

Fem varv. Det är ganska mycket. Bytte goblet squats till thrusters som funkar med axeln, det blev mer flås av det. Total tid 19 minuter. Värsta hindret förutom flåset var mjölksyran i låren, den gjorde bl a utfallshoppen tuffa. Men det var faktiskt kul att göra något jobbigt länge. Tidkapning kan, förutom på rephoppningen, göras  genom kortare andningspauser.

D1.Hollowrock AMSAP x 3 (klarade med nöd och näppe 30 sekunder per varv)
Vila 30s
D2. Kobran 3x8
Vila 30s

Det var kul i dag, som att det var första gången jag körde ett ordentligt pass med mig själv sedan jag flög av cykeln. Jag känner mig på g :-) och soffan passar mig rätt bra nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar