söndag 13 maj 2012

Lite träning

Jag har bestämt mig för att det här är sista dagen på sista veckan när jag inte är fit for fight. Har fortfarande ont i halsen varje morgon (?!?) men hostan har lugnat sig. Det blir jobbigare och riktig träning från och med nästa vecka.

Uppvärmning med rörlighet och stångcirkel. Sedan en modifierad variant av ett galet jobbigt pass = tog bort allt det galet jobbiga:

A.OTM 10min Powerclean 42,5 kg

Var ganska dålig på draget i dag, glömde hela tiden bort att dra mot hakan. När jag skärpte mig gick det ju så mycket bättre.

B.Snatch deadlift 50kgx5x3  Explosivt upp, 4sekunder ned vänd innan du nuddar marken. Vila 2min mellan varje set.

Funkade helt ok trots att jag inte köpt några remmar. 

C.4 varv av:
10 clean 40kg(djup)
10 svingar 20kg
300m rodd under 1:50min/snitt
Vila 5min(vila 10min mellan varv 3 och 4)
Handstående totalt 20 s i 5min vilan och 1min i 10min vilan)

Sparar denna hemska cirkel tills på fredag. Svingade lite bara. Alltid kul att svinga.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar