söndag 20 maj 2012

Nytt pass igen



Kroppen i bättre skick än i fredags. Rörlighet. Stångcirkel. Ett nytt pass igen;

A.OTM 10 min: Powersnatch 32,5 kg x 2

Det gick bra att rycka i dag igen. Inte tillstymmelse till miss någongång. Jag har ryckflyt nu.

B1.2 OHS+8 backsquat 35kgx3 3 sek paus i botten av varje BS. Vila 1min innan B2.
B2. PU-hold 5s hakhöjd+5s munhöjd+5s pannhöjd

Första varvet av OHS var det svajigt och lite vobbligt, vågade knappt gå ner, sen kom jag på att jag måste låsa ut ordentligt och hålla armarna sträckta och spända och då gick det utmärkt. Backsquatsen lite mjölksyriga...
Pullup-hold. Inte så mycket att säga. Skönt att kunna börja träna på detta igen.

C.3x5 min AMRAP:
  • 4 armhävningar
  • 8 utfallssteg 12kgx2
  • 6 burpees
  • 16 DU
  • 8 Boxhopp 60cm nedkliv
Vila 3min mellan varje varv

Resultat:
  • 2 varv + 4 armhävningar
  • 2 varv + 4 armhävningar + 4 utfallssteg
  • 2 varv + 2 armhävningar
Tokmaxade inte men det var skoj och kändes bättre att anstränga sig i dag. Lite ovant med alla boxhopp och koncentrerade mig på att lyfta knäna, jag har ju en historik av att hoppa in i lådorna...dubbelhoppen gick klockrent hälften av gångerna och med 1-2 missar de andra varven. Sämst var nog utfallsstegen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar