lördag 26 maj 2012

Västerås

Träning i min gamla hemstad Västerås i dag. Gick upp ganska tidigt efter 75-årsfirande i går med vin och smörgåstårta hela dagen. Frågan är om det var ett bra sätt att grunda för träning? Först ett besök på gymet i Bellevuehallen. Så här ser det ut när jag besöker Bellevues gym:




Samma pass som förra torsdagen:

A.OTM Pushpress bakom nacken snatchgrip 47,5x1
Enligt schemat skulle jag höja 5 kg till till 47,5 och köra en rep per minut. Fick alldeles för stor respekt för vikten. Missade en. Fixade en. Missade en. Fixade en. Missade en. Fixade en. Missade två. Fick så otroligt dåliga nedtagningar att jag har rätt ont i nackkotorna nu. Valde att gå ner till 45 men hade tappat självförtroendet och återgick de sex sista minuterna till 42,5 kg x 2 i stället. Det kändes smartare och då kunde jag fokusera mer på tekniken. Tar med mig att jag ändå fick upp 47,5 kg tre gånger i dag.

B. Stående hantelpress 10kgx8x3 3 sekunder ned 0 sekunder i botten vila 90sekunder.
Definitivt bättre än senast. Det känns tydligt i den här övningen.

C.500m löpning 80%x4 Målsättning bra löpsteg utan mjölksyra, det ska kännas lätt men snabbt. Vila 3min mellan varje  bytte ut detta mot sista stycket.

C. 5 fällknivar vila 10s 20kg plankan 30s vila 90s x3
Har lärt mig lite teknik så nu kan jag baxa upp 20 kg på ryggen själv.

D. Löpning 5 km.
Sen ville jag testa det gamla löparspåret i Rocklunda. Där sprang jag vilse en gång när jag var 14 år men det är en annan story..... I dag var det nästan kul och på köpet fick jag en blåsa under varje fot. Sprang fel ett par gånger (hur svårt kan det va?) så tempot är svårt att definiera men jag är tveksam till om jag var så mycket snabbare än 6-minuterstempo...får jag kanske räkna backarna som intervaller? :-)

Nu lunch och ut i solen.

2 kommentarer:

  1. Jasså är det så där du ser ut? Har undrat. Ganska snygg faktiskt.

    SvaraRadera
  2. Lägg ner jag såg henne först. Vi tränar på samma ställe i Liljeholmen. Därför har jag första tjing. Om du inte fattar ska jag logga din IP och då du.

    SvaraRadera