tisdag 12 juni 2012

Roligt pass med Jenny

Min pt-timme är flyttad till torsdag så jag och Jenny passade på att träna tillsammans på Spårvagnshallarna - ett pass som vi fick redan i maj men inte hunnit testa;

A. Upp på en sån tung serie som möjligt av:
1 snatch+1 hangsnatch+1 snatchpushpress+1 OHS
sikta på 35-40kg 

Jag har nog stukat vänstertummen helt enkelt. Kan inte vara stabil i botten så den här delen körde jag enkelt och lightare = körde styrkeryck och ingen OHS och stannade på 35 kg. Jenny, rörligheten personifierad, körde snygga djupa både snatchar och over head squats...

B. Death by clean&jerk 35kg
På minut 1 1C&J minut 2 2C&J minut 3 3 C&J tills ni inte hinner med längre.

Det här var skoj, ngt jag inte testat tidigare. Klarade mig upp till minut nio. Nästan. För jag gjorde bara åtta där och sen tog det stopp.

Sen några femminuters amraps, jätteskoj - en körde och en vilade och peppade, Jenny började med första svängen av;

C. 5 min amrap av:
8 PC 30kg
4 armhävningar

Mitt resultat: 6 varv + 5 power cleans
 
vila 5min (samtidigt som Jenny gick på nästa övning)

5min amrap av:
4 marklyft 50kg
6 laterala burbees utan armhävning

Resultat: 7 varv

vila 5min (när Jenny gick på nästa övning)

5min amrap av:
5 pushpress 30kg
5 boxhopp 60cm, gå ned från lådan

Resultat: 7 varv + 4 pushpressar (skulle egentligen varit en 50-centimeterslåda men det hittade vi ingen)

Det var ett kul pass! Passade mig perfekt förutom inledningen då...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar