torsdag 18 oktober 2012

Dammigt och sent pass

I dammiga vattenskadade Sats Liljeholmen körde jag detta som också testades förra måndagen;

A.På minuten i 10min 2 Snatch(PS, sitt i en halvböj under stången) 25,5 kg.
Utvärdering; inte så tokigt. Två av 20 blev rena styrkeryck men tanken från i tisdags satt kvar och jag tycker att jag hade mycket bättre och djupare landningar i dag.


B1.RROM HSPU 5x3
B2.Korta PU i toppläget 5x3
Handstående mycket bättre i dag. Alldeles för korta armhävningar där kanske men ändå, bättre än sist.
Klarar fortfarande inte fem korta pullups i rad men snart kanske...


C1.Sittande hantelpress 12kgx5,5+
C2.Excentriska PU med tummar mot varandra 3x2
Hantelpressen gick upp till 6 st varv två, som kändes lättare än det första där jag knappt klarade fem..excentriska PU något bättre.


D.4 varv på tid av:

  • 10 boxhopp 60cm nedkliv
  • 15 svingar 20kg
  • 20 utfallsteg med 20kg viktskiva på raka armar ovanför huvudet.
Vila 1min mellan varje varv.
Utfallsstegen var stabilare. Tider: 2:22/2:22/2:50/2:56. Inte särskilt nöjd över de sista varven men ändå bättre än sist.

Nöjdare än jag trodde, hade noll lust att träna efter lång dag med tidig morgon och flyg till Helsingborg och tillbaka. Men tränade gjorde jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar