söndag 14 oktober 2012

Täby Atletklubb får besök

I dag träffade jag två kompisar på Täby Atletklubb för träning! Vilken lyx...hur stort som helst och nästan inga där gjorde att man verkligen kunde träna i fred. Så jag körde andra svängen av detta pass, jmf med 6 oktober;

A. 2 PC varannan minut, börja på 40kg och höj 2,5kg varannan minut.
Inte lika bra i dag som sist, mesade på 57,5 och kom bara upp i 55 kg i dag...

B. Marklyft 72,5kgx3 77,5kgx2 82,5kgx1 77,5kgx3 82,5kgx2 87,5kgx1 Vila 2min mellan varje. Höj alla lyft 2,5kg mellan varje träning.
Inga problem här. Läääängtar till jag tar 100. Det har varit dags länge.

C1. Dips 3,3,3+(excentriskt om så krävs)
Fick till tre dips per varv i dag, även om jag var tvungen att pausa ett par sekunder varv tre så är jag nöjd.
C2. Liggande rodd/ringrodd. 8,8,8+
Klarade bara 12 sista varvet mot 14 sist.

D.Tabatarodd Håll under 1:50min alla intervaller, sänk 1 sek tempo per gång.
Bifogar bildbevis på varför det var helt omöjligt att köra tabatarodd. Det var en konstig roddmaskin med massa vatten i. Och en rem som blev slapp efter varje roddtag. Gjorde det lätt för mig och gick hem.



Gjorde också några toes-to-bar bara för att visa att jag kunde :-) nya ställen och nya pass är bra för motivationen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar