torsdag 7 mars 2013

Både cykel och rodd


Jag har fått nya pass, nu är det omstart efter ett kvartal på halvfart så det känns kul. För att det ska funka är passen kortare och det är helt perfekt, in och ut från gymet på bara nån timme. 

I dag cyklade jag till jobbet för första gången i år, helt underbart! Nästan barmark hela vägen, soligt och än så länge väldigt tomt på andra cyklister. Det tar ungefär en halvtimme enkel väg. Men då är det ett gäng rödljus som spelar in också.

Dagens pass; 

A.2 Snatch+1 OHS med 3 sekunders paus i botten E2M i 10min
("Börja på 25kg och öka 2,5kg för varje gång som det går bra.")
Vet inte om jag tillåter mig själv att öka nästa gång. Alltså, rycken går ju upp utan problem men sen är det det här med att landa i en böj...som funkar bra ungefär hälften av gångerna kanske. Lite träningsvärk i låren gjorde att stoppen i botten var jobbiga.

B.30 armhävningar på tid(stopp i botten, ingen ålning upp) varje gång du bryter ror du 300m under 1:55min/snitt
Hmmm....David hade kanske tyckt att jag stoppade för kort stund, inte vet jag. Men det blev uppdelat i fyra omgångar: 13/7/6/4. Vilket innebar tre roddar. Bra att tänka stopp i botten, armhävningarna blir mycket stabilare då, omöjligt att slarva liksom.

2 kommentarer: