lördag 9 mars 2013

Söderträning

Ett litet pass på Söder:

A. Totalt 45 sekunder hängande med hakan över med pronerat grepp, varje gång hakan hamnar under ska du göra 3 djupa OHS 30 kg.

Konstigt och smalt räcke, kändes som att greppet blev antingen för smalt eller för brett...jag tog det smala (fel?) och då blev det 20 sek, 13 sek, 12 sek. Tror att det breda varit bättre träning och mer korrekt. Avslutade också med 3 OHS för att få tre varv. På denna vikt är det nästan bara roligt - det är så tydligt att jag blivit rörligare :-)

B1. Marklyft 3x65kg, 3x70kg, 75x3+ (öka 2,5 kg varje gång du klarar 5 eller fler på sista)
B2. Stående press bakom nacken 20kgx5, 5, 5+ (öka 2,5 kg vid 8 eller fler)

Tog exakt på gränsen för att öka nästa gång = 5 marklyft och 8 stående press. Känner av framsidan på höger axel litegrann när jag tar ner pressarna. Det som brukat spöka.

C. Enbensplanka 30 sekunder per ben, 30 sekunder vila x 3

Yeah!





2 kommentarer:

  1. Hehe, ta tid på A nästa gång du kör den också. Öka tiden på Pron.PU häng till 60 sekunder.

    Bra att det är mys att köra OHS på 30kg nuförtiden :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. :-) aldrig trodde jag väl att jag skulle koppla ihop ordet "mys" med OHS....

      Radera