måndag 1 april 2013

Litegrann som 13:4

Lite tunt med träning i påsk men desto fler promenader. Och middagar. Har gått så mycket att vänster häl och höger knä känns lite mer än vanligt. I dag var det iaf vanlig träning med David:

Ryckträning, flera omgångar på 35 kg. Det gick ganska bra. Inte direkt någon tvekan någon gång, bara en sån sak :-)

Pullups. Med gummiband. Och nästan utan - nära att jag satte en igen, fick mer hopp än på länge.

En variant av Open 13:4:


AMRAP 7min av:

3 Clean and Jerk
3 Toes-to-bar
6 Clean and Jerk
6 Toes-to-bar
9 Clean and Jerk
9 Toes-to-bar
12 Clean and Jerk
12 Toes-to-bar
15 Clean and Jerk
15 Toes-to-bar

Osv.....

Min variant, "för att jag inte skulle fastna vid räcket i sju minuter" med anledning av mina nuvarande ttb-problem, blev att köra toes-through-rings i stället. Perfekt.

Vikt 43 kg. Jag hann till halva 12-varvet = 12 C&J = totalt 48 reps. Det är det dåliga flåset som hindrar mig att komma längre. Jag är ändå nöjd med tekniken. Och tycker att det är kul med ringarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar