torsdag 16 maj 2013

100

I dag på Liljeholmen för att köra detta - senast kört 5 maj:


A1.Frontsquat 2211
40 kgx3,3,3+
Höj 2,5kg vid 5 eller fler reps. Sista varvet 5 reps. Check.

A2.Hängade höga supinerade PU, toppläget ca 5cm rörelse från under haka till näsa.
3,3,3+
Kändes bra och lätt i två varv men sen togs räcket över av ett gäng, jag tänkte att jag kör vidare senare i passet men det blev aldrig av. Kanske ok iom att jag fortfarande har lite känningar i nacken.
 
B. AMRAP 15min:
  • 5/5 utfallssteg stången på raka armar ovanför huvudet(täck det räfflade med händerna) 25kg
  • 5 liggande rodd
  • 15 doubleunders
  • 5 fällknivar
10 varv, 5/5 utfallssteg, 3 liggande rodd. Mycket stabilare rakt igenom. Blev störd av att folk ställde sig i vägen för min hopp-yta flera gånger så jag fick flytta runt och tappade sekunder (!!). 

Sen började jag snacka lite träning med en som ofta tränar samtidigt, vi pratade marklyft och jag berättade bl a hur irriterande det var att stå och stampa på samma vikt. Sen tänkte jag att, va fan, jag kör lite mark vetja. Och fick lite tips under vägen. Då blev det så här:

3x75/3x80/3x85/2x90/1x95/1x100

Hahaa! Där satt den! Så långt från omöjligt att jag blev förvånad :-)

Jag blev så inspirerad att jag var tvungen att avsluta med 30 armhävningar. Naturligtvis uppdelade i omgångar men men.

Nöjdare än på länge just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar