torsdag 9 maj 2013

Spänd vecka

Senan som drogs till i söndags förvärrades för varje dag så nacke och huvud har varit totalspända och orörliga i flera dagar. Det gav äntligen med sig lite natten till i dag och på timmen med David började vi med att han behandlade lite, tryckte, stretchade etc.

Efter det gick det att träna detta:

Uppvärmning m lite front squats och back squats. Med lite vikt spände jag nacken för mycket i frnt squatsen så vi släppte det. Fokus på att rikta fötterna utåt och framför allt hålla ut högerknät.

Back squats 2x3x55 kg, 2x60 kg. Det skulle ha varit en trea på 60 men jag var för trött för att komma upp så jag fick putta bak stången till golvet...

3 varv av:
10 front squats 35 kg
15 ryska svingar 24 kg
20 utfallssteg
25 dubbelhopp
Vila tre minuter mellan varje varv

Tider 3/2,26/2,35. Att det tog sån tid det första varvet berodde på att jag inte kunde hoppa på det mjuka golvet med mina lyftarskor, tog rephoppningen på annat golv de andra varven. Svårare att hoppa med lyftarskor generellt. I utfallssstegen skulle jag tänka på att rikta högerfoten framåt...

Nacken känns fortfarande men jag känner mig ändå avslappnad för första gången den här veckan :-)

Skönt att anstränga sig lite!


2 kommentarer:

  1. 60kgx3 ju, det var ju sista setet du bara fixade 2!

    SvaraRadera
  2. Hej Malin!

    Jag heter Daniel och sitter med i styrelsen för Södra tk.

    Vi är en tyngd- och styrkelyftarklubb i söderort/västertorp.

    Varför skriver jag då till dig här?

    Jo, jag var inne och tittade på din blogg och såg att du tränar en del SL och OL inspirerat, Jättekul!

    Om du är mer intresserad av OL eller SL, t.ex skulle vilja testa att provträna med oss(vi har 2 gratis provtillfällen) eller skulle vara intresserad av att börja tävla via oss(vi är medlem i svenska styrkelyftar- och tyngdlyftarförbundet) så svara gärna via min mail längre ned.

    Södra TK har en stor blandning av medlemmar, och alla är välkomna nybörjare som erfarna. Det som skiljer oss från ett vanligt gym är dels att vår lokal är anpassad för tunga lyft, samt att vi har aktiva och tränare som hållit på med styrkelyft och/eller tyngdlyftning mer eller mindre hela livet, och som mer än gärna överför sina kunskaper till övriga klubbkamrater.

    Några hos oss satsar rejält och är aktivt tävlande i SL eller OL, andra tränar momenten som komplement till övriga idrotter(triahtlon, kampsport, teknikträning av SL/OL momenten för crossfit) och några kör SL/OL på motionsnivå.

    Du hittar mer info om oss här.

    www.sodratk.se

    Tack för att du orkade dig igenom mitt inlägg;)

    Med vänliga hälsningar
    Daniel Engman, danne_cs@hotmail.com

    SvaraRadera