fredag 1 november 2013

1 pullup plus lite annat

Hann inte med min träning i går pga för mycket och för sent jobbande. Men i dag så! Lite bättre i axeln igen så det kanske var bra att vila...

Samma pass som 18 oktober:

Jämna minuter i tio minuter:
3 hang snatch pull 30 kg
Ojämna minuter i tio minuter:
3 explosiva front squats 37,5 kg (alla på samma andetag)

Hang snatch pull ökade jag inte, vill vara snäll mot axeln plus bara tänka teknik. Har dålig koll på om/när jag gör rätt här. Inte vet jag - kanske var inga godkända egentligen? Men frontsquats gick kanonbra.


1 pullup :-)

Max antal varv 15 minuter av

  • 10 frontrackade utfallssteg m 2x12 kg kettkebells
  • 15 sek häng med hakan över räcke, supinerat grepp
  • 20 double unders

11 varv + 10 utfallssteg. Trött i underarmarna vid hänget men inte så jag behövde bryta. Ganska ok med utfallen, försöker ta bort mina tankar på utfallsbenet och lägga mer fokus på det andra benet som ska jobba...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar