söndag 26 januari 2014

Helgträningen

Slog till med rodd- och löpintervallen i går också:

10 varv:
60 sek rodd under 1:55
60 sek vila
60 sek löpning 12 km/h

60 sek vila

I dålig form...kändes tungt redan varv två - roddmaskinen på Sats Medis kändes osmord och trög (eller så var det jag som var det). Jag var tvungen att dra ner tempot på rodden varv åtta och nio till sub 2:00...men bättre det än att lägga ner.

I dag, söndag:

A. E2M i 10 min

1 snatch high pull + 1 powersnatch + 1 snatch balance + 1 snatch 25 kg

Allt kändes ganska bra till att börja med men rycken på varv fyra och fem fick jag för mycket framvikt, skulle aldrig gått med tyngre stång.

B. AMRAP 12 min

3x60 kg marklyft stående på 5 cm viktplatta, öka 5 kg per varv
5 armhävningar

Körde upp till 3x85 men de blev så förskräckliga så jag tog resten på 80 kg, totalt 9 varv + 1 marklyft. 

C. Sidoplanka 30/30x3 ingen vila mellan sidor.

Jag har sovit säkert tio timmar per natt i helgen, fortfarande nyttjobbtrött!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar