måndag 20 januari 2014

Pass 2 gång 1

Test av andra nya passet:

A1. Jämna minuter i 10 minuter

  • 1 PC, 1 clean, 1 PP, 2 jerk 40 kg

A2. Ojämna minuter i 10 minuter

  • 1 PU

Gick lätt med A1 så ökar nästa gång. Körde tydligen slut på mina pyttesmå pullup-muskler i lördags eftersom det blev noll i antal hela i dag.

B1. Snatch deadlift 40 kg x3x3, paus precis under knä 4 sekunder, rumpan bakåt och lyft upp bröstet.
B2. Dips 3 set om 2 reps

Lite svårt att bedöma positionen på B1 men testar med ökning nästa gång. Brände ut mig på en lite för djup andradip varv två så det blev en i taget det sista varvet.

C. 3 varv på tid av:

  • 10 sittande handelpress m lillfingrar framåt 21X1
  • 5 liggande rodd
  • Hollow handstående m näsa mot vägg 10 sekunder
  • 30 sekunder hollow på golv
Ok, det här var ett axelpass - det som fanns ledigt var 9-kiloshantlar och jag var tvungen att pausa varv tre. Känner att jag börjar få liiite bättre självförtroende gällande hollow handstående. Sakta men säkert. I övrigt gick det bra men varför tror jag att jag ska komma ihåg siffror och struntar i att skriva ner dem när jag vet att jag har dåligt sifferminne? Kanske blev det 6:19. Vi säger det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar