lördag 10 maj 2014

Bra och dåligt resultat

Trevligt väder att springa i när väl regnet gjorde uppehåll.  Jag tog samma runda som 1 maj. Vet ju att det är fartlek på instruktionen...men...ville så gärna ha en jämförelsetid från sist ju. Och det fick jag.

A.Löpning ute, fartlek 30min - blev 6,2 km på Södermalm.
B.Sidoplanka 30/30x3
C.Hollow 30/30x3

Tid 35 minuter blankt. Förra veckan 37:20. Mycket nöjd - snittid på 5:39 i stället för 6 minuter. Kändes mindre jobbigt än förra veckan dessutom och var absolut inte på någon gräns för vad jag klarar. Behöver vänja mig vid att pressa mig lite mer under lite längre tid nu.

Det som inte blev särskilt bra är min vänsterhöft. Kände av den förra veckan och sen gick det över. Men nu är det nästan så jag haltar och det är tydligt att det är från löpningen. Hoppas verkligen att det går att bryta. Nu har jag stretchat bananlöparknästretchen och rullat lite på foamroller i alla fall.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar