söndag 4 maj 2014

Helgavslut på Liljeholmen

Jahapp, dags för detta pass igen:

A. E2M i 10 min 5 OHS+5 hängande ryckdrag+5 hängande styrkeryck utan att flytta fötter 20kg.

Fötterna som fastlåsta i golvet. Nästan iaf. Men då blir jag dålig på att koncentrera mig i stället. Ska ta den här övningen på större allvar framöver.

B.AMRAP 20min av:
  • 1 PC+ 1 clean+2 FS+ 1 Jerk 40kg, öka 2,5kg per varv .
  • 3 superstrikta armhävningar
Problemfritt upp till och med 52,5 kg i dag. Men sen gick det sämre. Första försöket på 55 klarade jag PC men missade clean. Kollar in stången och ser att jag har 1,25 kg för mycket på ena sidan...kan det ha varit det? Miffo. Testade igen med rätt vikt på båda sidorna men hade noll power kvar. Kände mig så trött i benen. Fick alltså bara till 1 PC på 55. Avslutade med ett varv på 52,5 som kändes astungt det också. Men ändå. Jag gjorde´t.

C.
  • Jämna minuter i 10 min: Häng i hollow i räcke (påbörjad strikt TTB) 20 sekunder
  • Ojämna minuter i 10 min: 10 frontrackade utfallssteg+5 pushpress 30kg
Jodå. Ok det här. Hollow känns bra. Utfallsstegen såklart min största utmaning. Men ändå. Helt ok.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar