söndag 18 maj 2014

Träning efter vinhelg...

Besök av kompisar över helgen och tiden har, utan undantag, ägnats åt att äta, shoppa, dricka vin, dricka vin och dricka vin. Tyvärr har jag toppat det med huvudvärk sen i fredags och den släppte inte förräns vid lunch i dag men annars har det varit en riktigt trevlig helg - fast så himla bra laddning för att träna var det nog inte...

Samma pass i dag som förra tisdagen:

A. E2M i 10 min 5 OHS+5 hängande ryckdrag+5 hängande styrkeryck utan att flytta fötter 20kg

B.E2M i 10 min
3 PU, hoppa upp, sänk nedtill över huvudet, dra upp igen genom att dra bak armbågar.
8 stående hantelpress 10 kg
5 explosiva backsquats 52,5 kg

Ökade antal på hantelpressen och vikt på backsquats (som blev kännbart tyngre). Klarade inte att öka på pullupdelen i dag men i övrigt funkade allt.

C. AMRAP 20min:
klättra upp 2ggr, nudda näsan mot väggen
10 svingar 20kg
10m bearcrawl
5 ringrodd, ihop med skulderblad

Resultat: 8 varv, 2 klättringar och 10 svingar. Det gick inte fort men jag taktade på tiden ut vilket faktiskt var den utmaning jag gav mig här i dag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar