lördag 15 november 2014

Sats Södra Station

Så mycket som kommer ivägen så det blir lite många tvådagarsvilor nu känns det som. Att en anledning var jobbkonferens i torsdags gör mig inte direkt starkare kanske...??

I dag seg, sov 10-11 timmar i natt (!!), så jag bytte plats på passen och kör mer flås i morgon i stället. Träning på Sats Södra Station, samma pass som senast förra fredagen:

A: E2M i 10 min
  • 1 PC + 1 vändning + 1 jerk 50 kg
Japp. Gick bra. De har byggt en plattform på nedervåningen = stort framsteg. Men eleikogolvet gungar och det känns nästan som att man kan kliva igenom.

B: E2M i 10 min
  • 5 knäböj 40 kg med paus i botten.
Supernöjd. Än så länge inga problem med vikten, inga tendenser att ta sats från botten.

C: AMRAP 10 min
  • 5/5 utfallssteg m 20 kg stång OH
  • 10 burpees
  • 5 stångcurl
Jag tycker att det börjar hända lite med balansen nu. Det känns inte längre helt ostabilt med utfallsstegen, bättre och bättre här :-) tog det lugnt och mycket fokus på balans och teknik, fem varv.

D: Sidoplanka med benlyft 10/10x3

Tråkig rapportering. Inte så mycket mer att säga. I dag hade jag förresten med mig en rookie som ska börja träna CF i januari. Han fick köra knäböj och pressar den första delen och skalade lite på vikterna också. Det är svårt att vara pt när man inte är pt....märker att jag pumpar ut information hela tiden i stället för att ge rätt råd typ. Men han säger att han är trött i benen nu iaf. Nu ska vi snart ut och käka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar