söndag 4 januari 2015

Lite omstyrning

Eftersom knät kännts bra de senaste dagarna fick jag ok på att köra löpning/rodd i dag men jag styrde om det eftersom 1,5 timmes promenad skakade fram lite känningar igen.

Detta hände på gymet:

E3M i 15 min

  • 3 upphöjda marklyft 90 kg
  • 3 pressar brett grepp bakom nacken 25 kg

Lååång tid sedan senaste gången, det var 6:e december så jag körde samma vikter som då. Märkligt nog kändes det avsevärt lättare i dag :-) bra det.

Sen bytte jag ut de planerade löp- och roddintervallerna till en mycket mycket kortare roddintervall som jag hittade i något gammalt inlägg:

5x1 minuts rodd sub 1:50, vila 3 minuter mellan varje.

Det gick bra. Varv två jobbigast. Då gick jag in i mitt vanliga tänk att jag skulle bara göra tre varv blablablablabla....sen styrde jag om mitt tänk igen och körde klart.

Skönt att köra lite puls iaf. Den här långa ledigheten bevisar jag att det framför allt är kosthållningen och inte träning som tar bort eller lägger på fett....semesteräter och semesterdricker dagligen. Det syns. Skål!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar