söndag 8 april 2012

Det går bättre

I dag körde jag med Jenny S på Spårvagnshallarna!

Samma pass som i torsdags;

A1.Marklyft Jobba upp en tung och fin trea. 80 kg/85 kg/85 kg
A2.3 boxhopp 60cm efter varje set. 
Vila 1-3 min till A1 beroende på hur tung vikt du har kommit upp till.
 
Först kände jag mig så svag, trean på 80 var lite svajig så jag vågade inte försöka mig på mer än 85. Men sen gick 85 ändå ganska bra så jag körde där två varv i stället för att gå ner igen som senast. Höjning nästa gång.
 
B.Enbens marklyft 8/8x3 vila 30s mellan benen.
30 kg. Det är stor skillnad på benens stabilitet, högerbenet är till en början nästan omöjligt - men sista varvet gick det riktigt bra och jag fixade alla åtta utan att tappa balansen.

C. AMRAP 12 min: 10 m utfallsteg 16kgx2 20 m farmers walk 8x10m shuttlerun.
Resultat: 10 varv + 10 m utfallssteg, 20 m farmers walk och 3 shuttleruns. Vi varvade 16 kg kettlebells och 18 kg eftersom vi var två. Det var riktigt bra att köra detta på Spårvagnshallarna som har en perfekt bana för shuttleruns - uppmätt med meter och tilllräcklig bredd för två att springa på :-)

D1.AMSAP hollow rock 38/39/40
D2.Viktad backextension 3x10 - fanns ingen GHD-maskin så vi körde vanliga rygglyft, hade en 10 kilos viktplatta.

Träningsvärken i benen börjar äntligen ge med sig. Jag var lite bättre på det mesta i dag jämfört med i torsdags = kul träning - och en helt underbar dag att cykla på dessutom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar