söndag 27 maj 2012

Nästan som eget gym

Åkte hem till Stockholm tidigt i förmiddags och slängde mig ut i solen ett par timmar. Solseg i hela kroppen var det träningsdags vid tretiden. Vi kanske var fem som mest inne på gymet i dag? Skönt och lite lyxigt eftersom jag kunde göra beslag på bästa platsen på plattformen en bra stund utan köande.

Passet kördes senast förra fredagen men lite skalat då;

A.OTM 10 min Powerclean 52,5 kgx1

Det var alltså en höjning på fem kg planerat igen. Men! Jag fick inte ens upp stången en gång. Miss på miss på miss. Gick ner till 50 och började om. Då gick det. Varken smidigt eller snyggt men 10 vändningar utan missar. Och hur som helst en liten ökning.

B.Snatch deadlift 50kgx5x3 Explosivt upp, 4sekunder ned vänd innan du nuddar marken. Vila 2min mellan varje set.

Greppet utmaningen som vanligt.

C.4 varv av:
  • 10 clean 35kg(djup)
  • 10 svingar 20kg
  • 300m rodd under 1:50min/snitt
  • Vila 5min(vila 10min mellan varv 3 och 4)
  • Handstående totalt 20 s i 5min vilan och 1min i 10min vilan)
Lade ner vikten här från 40 till 35 och det var rätt vikt för mig i detta moment. Meeeen så svårt jag har att pressa mig! Det var första gången jag körde denna cirkel "på riktigt" och nej, jag fixade inte att köra vändningarna obrutna :-( . Men jag fixade rodden på ca 1:48 varje varv. Sannolikt pga att jag bröt vändningarna. Hemskt hemskt hemskt - och lite härlig blodsmak på köpet :-) dagens sämsta var att jag inte lyckades sparka upp i handstående. Inte. En. Enda. Gång. Hjärnan är konstig på det viset. I alla fall min hjärna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar