fredag 18 maj 2012

Sakta sakta framåt

I dag vaknade jag med ont i halsen men så har det ju varit i veckor nu så det var bara att ignorera. Först uppvärmning = rörlighet och stångcirkel.Sen var det test av tufft pass, körde delar av det i söndags:

A.OTM 10 min Powerclean 47,5 kgx2

Ja, här höjde jag ju med 5 kg sedan sist och gick ner till två i stället för tre per minut. Positivt. Men vilken usel teknik! Noll explosivitet. Fick liksom inte till det i starten. Inga missar men många riktigt fula. Kan man inte få ha flyt i både ryck och frivändningar samtidigt?

B.Snatch deadlift 50kgx5x3 Explosivt upp, 4sekunder ned vänd innan du nuddar marken. Vila 2min mellan varje set.

Öm i greppet nu. Som väntat :-)

C.4 varv av:
10 clean 40kg(djup)
10 svingar 20kg
300m rodd under 1:50min/snitt
Vila 5min(vila 10min mellan varv 3 och 4)
Handstående totalt 20 s i 5min vilan och 1min i 10min vilan)

Jag märkte redan när jag började vända första varvet att det inte fanns någon ork i kroppen. Efter första rodden protesterade lungorna. Testade ett varv till men bestämde  mig för att bryta. Rodden hur som helst på 1:48 per varv. Men med tanke på undertempot på frivändningarna var det ingen särskild bedrift. Lyckades inte sparka upp mig i handstående. Men just den grejen sitter ju bara i huvudet.

Jag bestämmer mig för att jag i alla fall på väg åt rätt håll! Jag ökade vikten i frivändningarna och har börjat ro igen. Det kunde absolut se sämre ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar