torsdag 7 juni 2012

Omotiverad i dag

Vet inte varför men i dag var jag så extremt omotiverad att träna. Fel dag att dessutom testa ett nytt gym = Sats Fridhemsplan. Det brukar inte gå bra när jag är på nya ställen.

Skulle köra samma pass som i söndags;

A.OTM 10 min Powerclean 52,5 kgx1

Missade första totalt. Tog sen nio i rad, lika fula som sist men ändå. Missade sedan den tionde fyra gånger och gav upp. Undrar om den hade gått bra om jag planerat för elva? Det är nåt med den sista som gör att jag slappnar av för mycket...

B.Snatch deadlift 50kgx5x3 Explosivt upp, 4sekunder ned vänd innan du nuddar marken. Vila 2min mellan varje set.

Inga problem med detta i dag. Fast ringfingervalkarna håller på att totallossna trots att jag filat. Behöver nog fila mer.

C.4 varv av:

  • 10 clean 35kg(djup)
  • 10 svingar 20kg
  • 300m rodd under 1:50min/snitt
  • Vila 5min(vila 10min mellan varv 3 och 4)
  • Handstående totalt 20 s i 5min vilan och 1min i 10min vilan)
Det var här allt föll totalt. Stången vid det stället som funkade och var nära roddmaskinerna var mysko till att börja med. Mycket tjockare än vanligt. Förutom där vikterna satt = de satt liksom inte kvar. Hela kroppen ville bara därifrån. Jag klarade inte av att inte lyssna. Körde 30 svingar på 20 kg och gick hem.

Köpte en pizza och drack en halv flaska vin. Sådärja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar