söndag 3 juni 2012

Stark igen

Pass 3 - jämför med förra söndagen:

A.OTM 10 min Powerclean 52,5 kgx1

Yes - den här vikten som jag inte fick upp en enda gång för en vecka sedan gick ju finfint i dag. Inga missar. Så mycket som sitter i huvudet. Inte så fin teknik, för breda landningar t ex, men jag är så glad att jag fixade det ändå.

B.Snatch deadlift 50kgx5x3 Explosivt upp, 4sekunder ned vänd innan du nuddar marken. Vila 2min mellan varje set.

Måste fila mina valkar, håller nästan på att tappa stången i den här övningen.

C.4 varv av:

  • 10 clean 35kg(djup)
  • 10 svingar 20kg
  • 300m rodd under 1:50min/snitt
  • Vila 5min(vila 10min mellan varv 3 och 4)
  • Handstående totalt 20 s i 5min vilan och 1min i 10min vilan)
Första varvet obrutet. Sen erkänner jag att jag bröt frivändningarna i de andra....men med tanke på hur jag kände mig efteråt vet jag att jag tog ut mig sååå mycket mer än för en vecka sen. Kunde jag stå på händer i dag? Ja, litegrann. Första vilan bara uppsparkningar utan framgång. Andra vilan handstående enligt plan. Tredje vilan stod jag 40 sekunder när jag kom upp men sen var det kört.

Jag är riktigt nöjd med min träningshelg! Jämfört med förra helgens katastrofhelg är det milsvid skillnad åt rätt håll :-)

2 kommentarer:

  1. Härligt Malin! Skönt att vara på g.

    I helgen är jag hemma lördag för en gångs skull, träna då kanske??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ahhh...vad det här var svårt att få till!! Jag är borta i helgen. Nästa helg?

      Radera