torsdag 25 oktober 2012

Tung Norrlandskropp

I Norrland äter man mackor och fikar ganska mycket. I alla fall i byggbranschen där jag håller till. Så nu åter efter en tredagarstur i norra Sverige var jag kanske inte i min bästa form.

Det blev passet jag körde senast 14 oktober:

A. 2 PC varannan minut, börja på 40kg och höj 2,5kg varannan minut.
Jag har låst mig i tekniken, när jag nu ska finlira om rörelsen för att inte slå i smalbenen hela tiden tappar jag annat. Gick fint upp till 50 kg men sen inte alls bra! Två försök på 55 men fick bara till en vändning per försök till och med på den vikten.

B. Marklyft 75kgx3 80kgx2 85kgx1 80kgx3 85kgx2 90kgx1 Vila 2min mellan varje. Höj alla lyft 2,5kg mellan varje träning.
Detta gick bra. Tummarna gillar det inte så mycket men kul att det funkar bra att öka.

C1. Dips 3,3,3+(excentriskt om så krävs)
C2. Liggande rodd/ringrodd. 8,8,8+
Exakt samma som sist = tredje dipsen på varv två och tre kräver en kort paus innan jag orkar, ringrodden bara 12 varv tre.

D.Tabatarodd Håll under 1:50min alla intervaller, sänk 1 sek tempo per gång.
Roddmaskinerna inte förankrade på dammgymet i Liljeholmen så jag körde en tabatalöpning i stället. Kände mig mest tung och klumpig. 

Tjipp tjopp, dags att packa upp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar