måndag 11 november 2013

Lite mer men inte allt

Sen som f-n till träningen och tokigt många stora jobbfrågor i huvudet....inledde med en pullup, redan där kändes ju allt bättre!

Sen samma pass som 31 oktober:

A. E2M 10 min 1 clean + 2 PC 47,5 kg, öka 2,5 kg varje gång du fixar alla set.
Fortfarande på en vikt som är självklar = höjning igen nästa gång.

B. E2M 10 min 5 backsquat med tempot 3 sek ned, 5 andetag ned i magen i botten, håll andan, explodera upp, vänd direkt i toppen. 32,5 kg. Höj 2,5 kg varje vecka.
Jag vet inte om jag andas fel eller kanske bara helt normalt men det typ svartnar för ögonen efter varje varv, måste vänta en stund innan huvudet kommer tillbaka....

C. 5 varv på tid av:

  • 4 liggande rodd, fokus på kontakt, inte släng och slit.
  • 8 armhävningar
  • 12 sek stå på händer hollow med ansikte mot vägg
  • 16 kbs till ovanför ögon/huvud 20 kg
  • 20 sek plankan, låg höft, lätt böjda knän, handflator i golv.
Jag är stressad redan innan för hollow handstående-delen...bestämde mig för att köra utan klocka och fokusera på tekniken. Så varv tre började hollow-delen krokna, det är särskilt när jag ska tillbaka som det är högrisk att jag rasar ner i stället för att behålla spänningen. Eftersom jag känner av höger axel så mycket körde jag de sista två varven utan denna del....men jag gjorde mer än senast iaf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar