söndag 3 november 2013

Svaga drag

 Söndagsträning, samma som  23 oktober:

A1. Jämna minuter i tio minuter
1 push press, 1 pusj jerk, 1 jerk 42,5 kg
Höj 2,5 kg nästa gång varje gång det går bra.
A2. Ojämna minuter i tio minuter
Dra dig då högt du kan i en pullup.

Jag höjde vikten i dag och det gick bra = höjning igen nästa gång. Svag i armarna i dag och drog aldrig upp mig riktigt...träningsvärken i underarmarna från hänget i förrgår bidrar nog en del.

B. Amrap 20 min
Stå i hollow 15 sekunder på händer med ansiktet in mot väggen. Händerna får inte vara mer än 20 cm från väggen som mest.
20 sek hollow på golv.
10 stående KB-pressar tvåarms 8 kg x 2
300 m rodd under 1:55 ave


Vilken hemsk cirkel :-/ bara det att den är 20 minuter - det är så långt för en amrap! Sen är det läskigt med handstående hollow. Antar och hoppas att det kommer att gå över eftersom den övningen nu finns i två av mina pass. Jag gjorde bara fem varv...det var tid för nästan ett till...men bättre än sist iaf. 

Nu sticker jag till Göteborg för jobb ett par dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar