lördag 30 november 2013

Tidig Tuleträning

Pulvertränade med Jenny på Tule redan klockan tio i dag, det var kul fast vi körde olika pass! För mig, samma som 11 november:

A. E2M 10 min 1 clean + 2 PC 50 kg, öka 2,5 kg varje gång du fixar alla set.
Första varvet alltid sämst, som att jag behöver en påminnelse om att skärpa mig. Framför allt var jag långsam i starten i dag, dålig explosivitet. Gick hyfsat ändå, fixade alla set och tuffar på med ökning igen nästa gång.

B. E2M 10 min 5 backsquat med tempot 3 sek ned, 5 andetag ned i magen i botten, håll andan, explodera upp, vänd direkt i toppen. 35 kg. Höj 2,5 kg varje vecka.
Jag tycker att det här gick bättre än tidigare gånger. Tungt att ta sig upp från den sista squaten de sista varven men lyckades hålla mig från att ta sats. Fortfarande blir jag snurrig i huvudet av detta.

C. 5 varv på tid av:

  • 4 liggande rodd, fokus på kontakt, inte släng och slit.
  • 8 armhävningar
  • 12 sek stå på händer hollow med ansikte mot vägg
  • 16 kbs till ovanför ögon/huvud 20 kg
  • 20 sek plankan, låg höft, lätt böjda knän, handflator i golv.
Usch, hollow handstående fortfarande en skräck - varv fyra ramlade jag åt sidan men fixade de andra varven. Glad att jag inte fick bryt och skippade den sista, skärpte mig i stället. Många armhävningspauser blev det också. Där tappas mycket. Tid 14:11. 

Tjipp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar