söndag 17 november 2013

Tule

I dag tränade jag på Tule, tänkte att det skulle vara bra för mina pullups. Men det var det inte direkt. Samma pass som förrförra söndagen:

A1. Jämna minuter i tio minuter
1 push press, 1 push jerk, 1 jerk 45 kg
Höj 2,5 kg nästa gång varje gång det går bra.
A2. Ojämna minuter i tio minuter
Dra dig då högt du kan i en pullup.

Lyckades bara dra mig helt upp varv två och tre. Hoppas att det var trötthet efter hänget i går. Eller så var det den hala stången. Inte vet jag. Svedde lite skinn på ena nyckelbenet av stången, straffet för mina usla nedtagningar!

B. Amrap 20 min
Stå i hollow 15 sekunder på händer med ansiktet in mot väggen. Händerna får inte vara mer än 20 cm från väggen som mest.
20 sek hollow på golv.
10 stående KB-pressar tvåarms 8 kg x 2
300 m rodd under 1:55 ave

Fattar inte, tyckte att det gick så mycket bättre än senast och hann ändå bara fem varv?!? Visserligen en liten bit att gå till rodden men...känner mig lite besviken faktiskt. Det var mindre läskigt med handstående i dag, det kanske ordnar sig så småningom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar